Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
10 jan 2023

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Trigger, Spotje, Sumi, Zatou en natuurlijk kitten Kiki

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens ‘t Poezenvrouwtje.

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †:

Onderwerp:

poes #Spotje’s ondeugden -2022 / Spotje is ziek…vervolg 26 dec 2022 07:28 #27629

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14296

Spotje opnieuw aan Antibiotica

_voetje Helaas heeft Spotje haar klachten weer terug en zijn we vrijdag weer gestart met een 7 daagse kuur.

Zo benauwd en haarkopje vol snot met de nodige niesbuien, nu maar hopen dat de andere huisgenootjes ervan gevrijwaard blijven, hoewel Toutie , Trigger en Sumi weer hele vieze ogen hebben !
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva † Pepé † Lieveke † Shiye † Knoetje †

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

poes #Spotje’s ondeugden -2022 / Spotje blijft ziek…vervolg 29 dec 2022 13:29 #27633

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Spotje heeft helaas opnieuw klachten…

Ik maak mij zorgen, hardnekkige infectie …

Wat een vervelend hardnekkige griep 🤒 die ondanks Antibioticakuur de kop op lijkt te steken.
Voor Spotje heb ik een nieuwe Antibiotica kuur gestart afgelopen vrijdag, zij is ernu het slechts aan toe hoewel ook Toutie Trigger en Sumi vieze donkere afscheiding rond hun ogen en neus hebben. Het is niet te hopen dat ik straks weer de hele bubs moet behandelen.
Per kat is dat toch al vlug zo’n 15 euro per kuur en als het dan ook daarmee klaar is vind ik dat oké maar nu lijkt t erop dat ik in herhaling blijf vallen. Is de kuur dan te kort geweest van 7 dagen? Of is het zo’n hardnekkige bacterie 🧫!

Voor Spotje heb ik een kuur kunnen ophalen zonder consult-kostenpost maar of me dat voor de anderen ook gaat lukken ?
Mijn inschatting is dat ik sowieso voor Trigger, Zatou ( Toutie) en Sumi ook moet gaan bellen.
Nu maar hopen dat ik dit zonder consult voor elkaar ga krijgen. Fingers crossed 🤞

Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met John (mijn eigen DA) en heel de situatie uitgelegd. Wanneer het is begonnen en dat ik inmiddels al 2 Antibioticakuur heb. Maar wat te doen dat de andere poezels die en net vanaf lijken te zijn opnieuw hevige klachten ontwikkelen. Want dat lijkt nu met Spotje aan de hand te zijn. Ze snottert wat af en niest soms aan een stuk door. Ook de ogen zitten in de ochtend vastgeplakt en de randen eromheen zitten vol met donkere opgedroogde afscheiding en is bijna niet weg te krijgen met gekookt water en of Colloidaalzilver water.
De oogzalf is niet aan te slepen. Ook zie ik de poezels aan hun oren krabben dus het is een vervelende en heftige Sinusitis in de poezenhoofdjes.

Vanmorgen nog lag Spotje flink te niezen en lag ik precies in het spervuur…straks maar even mijn bed verschonen. Tja het is niet anders.

John legde uit dat nog een kuur niets oplost tenzij Spotje echt niet meer wil eten….hij adviseerde om L-Lysine te gaan geven en zo de weerstand flink te gaan “boosten” Ze moet eigenlijk door dit moeilijke stukje ziek zijn heen zien te komen en dan zelf in haar lichaampje de immuniteit opbouwen tegen dit virus.
Gisteren dus nog naar de kliniek gereden en een grote pos L-Lysine opgehaald en daar meteen in de avond mee gestart. ( alle poezels krijgen dit over hun eten)
Spotje ligt nu te slapen…welliswaar met haar bekje open want door haar neus kan ze nu nog niet ademen (zit nog verstopt)
Ik hoor haar ook wat rochelen maar ga ervan uit dat dit nu snel verleden tijd zal zijn.
Gelukkig doe ik haar een groot plezier met de zakjes Special-dieet-cream van Kattovit en dit slikken makkelijk weg en gaan erin als koek!
De Antibiotica die ze nu nog voor 1 dag heeft dien ik haar toe op een flinke dot Vitamine-pasta.
Want mijn “allessie” moet goed verzorgd worden en mag niets tekort komen.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

poes #Spotje’s ondeugden -2023 / Spotje blijft ziek…vervolg 03 jan 2023 12:58 #27647

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Spotje’s manier om haar portie Kattovit Nier-creame te vragen…

paw Ja goed zo vrouwtje, je pikt ‘t goed op…dit is de bedoeling ..je snapt wat ik vraag!

paw hmmm..lekker en fijn dat je begrijpt wat ik wilde hebben!

poes #Spotje’s ondeugden -2023 / Spotje blijft ziek…vervolg 10 jan 2023 20:28 #27661

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Spotje heeft nieuwe favoriete snoepjes
Bij toeval kom ik deze allernieuwste snoepjes tegen en dacht…ach laat ik een zakje meenemen want de lade van het nachtkastje behoeft een nieuwe aanvulling. Doordat de poesjes nu elke ochtend een snoepje krijgen en weten dat die in deze lade liggen…gaat het snel op. Want ook kleine Kiki is heel handig in het openen van de lade. En met z’n drietjes gaat het zakje sneller leeg dan met maar 1 poezel ….

poes #Spotje’s ondeugden -2023 / Spotje knapt op van L-Lysine 12 jan 2023 13:26 #27664

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Spotje knapt op van L-Lysine

_voetje Nu Spotje na een goed gesprek met DA John op zijn advies aan de L-Lysine is gezet en dit nu al een paar weken door haar voer krijgt lijkt zij beter in haar velletje te zitten. Ze laat zich door die kleine brutale Kiki niet meer van haar vaste slaapplek op mijn bed jagen en gaat weer de strijd aan.
Dit gebeurde deze ochtend en ergens deed het mij deugd te zien dat ze dacht…en nu is het genoeg, hoezo neem jij mijn allerbest plekje bij vrouwtje in…wat denk jij wel klein brutaal poesje…ik ben hier de oudste in huis en dit is “ Spotjes domein” , jij bent hier te gast Kiki en nu zet ik je even op je plek. Hier pak aan…!!!

paw Spotje: Wat nu dan…is het nog niet genoeg? …nog niet duidelijk dat je nu te-ver gaat?

paw Zo dat is geregeld..die weet nu dat ik dit niet pik en zij zich aan mijn regels moet aanpassen. Ik lig bij vrouwtje en zij mag ook op het bed maar niet op mijn vaste plekkie. Wat denk die dreumes wel.. soms is de maat even vol en laat ik weten wie hier de baas is!

paw Zo …dat is geregeld en nu nog even mijn oogjes toe! Veel te vroeg om al in de pootjes te gaan…

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gemaakt door Kunena