Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
05 dec 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kleine Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens ‘t Poezenvrouwtje.
Tiamo, opperkat & superlief, hoofd van de poezenfamilie

Onderwerp:

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 28 nov 2020 19:28 #26484

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13758

Kater Tiamo herstelt goed, zie zijn vacht...

_voetje Tiamo voelt zich duidelijk beter...hij is door de dag heen rustiger, schreeuwt niet meer, slaapt weer goed en speelt ook weer. Zijn eetlust is weer normaal, geen vraatzucht meer...zoals eerst dat hij heel de dag bleef vragen om eten..eten en nog eens eten! Logisch ook want zijn schildklier functie was ontregeld en dit is een bijwerking daarvan. Tiamo krijgt nog steeds zijn SWS tabletjes in combi met de tabletjes voor de oudere kat GERIA geheten. Ik vermaal ze en strooi ze gewoon over zijn verse vlees met wat heet water er overheen. Ze zijn smaakloos en dus eet hij ze gewoon op.

Zie hier een compilatie van zijn vachtherstel. Van bijna een naaktkat...

paw en kijk eens...dit is van vandaag! Goed he...vrouwtje zegt dat ik net een teddybeertje ben met mijn krulletjesvacht.
Ik eet alles schoon op...het smaakt mij dan ook goed!

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Snelwerkende #schildklier bij mijn kater Tiamo 11 dec 2020 15:09 #26518

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Tiamo’s tabletjes foute bestelling ...”dom vrouwtje”....

_voetje Oh wat dom ...vandaag moeten we even de kruidentabletjes onderbreken want ik heb een fout gemaakt. Gelukkig zag ik het net op tijd en nog voordat ik ‘t zakje heb geopend want dan kan ik ze niet meer terug sturen. Natuurlijk kwam het pas laat in de middag via de brievenpost en voordat ik gecommuniceerd had was het al te laat om eergisteren de bestelling opnieuw te plaatsen. Gisteren meteen het foutieve zakje met de TWS (traag werkende schildklier) met een Track-&-trace retour gezonden. Ik krijg het bedrag op mijn rekening teruggestort zodra het in goede orde is ontvangen.

Maar wat nu veel vervelender is...ik heb Tiamo zijn tabletjes nog niet binnen. Deze zijn gisterochtend meteen verzonden maar nu werkt PTT post weer niet mee! Ook vandaag nog niets ontvangen..het zal dus morgen worden. Ik merk ‘t meteen aan Tiamo, hij is weer veel meer op de been, loopt klagelijk en onophoudelijk te miauwen, wil alsmaar eten..eten en nog eens eten..en komt steeds naar mij toe omdat hij zich rot voelt.

Zo jammer dat dit is gebeurd...volgende keer maar eerder bestellen en kleine foutjes incalculeren. Hopelijk komen de tabletjes morgen voor zijn SWS (te snelwerkende schildklier) . Even doorbijten dus, mijn geduld wordt danig op de proef gesteld met een kater die onophoudelijk miauwt en waarvan de volumeknop naar mate het toedienen van de kruiden uitblijft , steeds frequenter en luider ten gehore gebracht gaat worden. Ook in de nacht hoor ik hem op de benedenverdieping rondstruinen en luidkeels zijn onrust uiten. Eigenlijk best wel zielig...mijn schuld, zo voelt het ook, ik voel me dan rot en zou er alles voor over hebben om hem zijn tabletjes te kunnen geven...maar ik heb ze niet!!!

Ik duim nu maar dat ze morgen toch echt bij de post zitten. En...de dosering zal weer hoger moeten zijn want we zijn weer even “terug bij af” na deze onderbreking. Het moet weer in zijn systeem komen en dus is het weer even aftasten. Ik denk dat ik maar weer met 4x daags 2 tabletjes tegelijk ga starten en dan weer zoeken naar hoe en wanneer we weer naar een normale dagelijkse dosering kunnen gaan.
Pfff. Heb ik weer en ik voel me er zo rot onder dat ik hem dit aandoe! Mijn manneke...sorry sorry sorry hoor!

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 17 dec 2020 13:15 #26524

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Tiamo sterkt weer aan nadat medicatie-onderbreking is hervat...

_voetje He..gelukkig eindelijk weer een rustige nacht zonder geschreeuw en onrust van een klagelijk rondlopende Tiamo. De tabletjes zijn weer met in eerste instantie een hogere dosering ingezet ..dat werpt nu zijn vruchten af, er is verbetering. Tiamo is rustiger, slaapt weer en voelt zich beduidend beter. De onrust die eerst nog als een storm door zijn lijf raasde is gaan liggen. Hij eet weer normaal en heeft niet meer de hele dag honger, het schooien is gestopt.

Wat zo’n klein orgaantje in de buurt van de keel al niet kan veroorzaken. Wie had dat gedacht. Voorlopig heb ik 180 tabletjes en kunnen we even vooruit. De lock-down overleven we hier wel mee.

Ter info - Snelwerkende schildklier bij kat:
Een kat kan vanaf ongeveer 10 jaar leeftijd hyperthyroïdie ontwikkelen, en heeft dezelfde levensverwachting en levenskwaliteit als een kat zonder hyperthyroïdie, mits op tijd behandeld! De meest typische symptomen zijn onrust, onophoudelijk klagelijk miauwen, meer drinken, meer plassen, meer eten maar toch afvallen.

TIP: Ben er op tijd bij dan kan je lieveling er heel oud mee worden.

Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Snelwerkende #schildklier bij mijn kater Tiamo 18 jan 2021 13:40 #26603

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Oeps... vrouwtje heeft mijn belevenissen voor het jaar 2020 afgesloten.
Gelukkig is er een vervolg...ga maar vlug met mij mee naar de nieuwe TOPIC van 2021

Tot snel, ik begroet je daar weer!
Pootje van Tiamo zwaai

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena