Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
18 juli 2023

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poesjes

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou en natuurlijk kleine Kiki

Veel leesplezier toegewenst met vooral lachwekkende, vrolijke momenten !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo ✞ , Sheva ✞ , Pepe ✞ , Shiye ✞ , Lieveke ✞ , Knoetje ✞
Tiamo, opperkat & superlief, hoofd van de poezenfamilie

Onderwerp:

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 30 aug 2020 13:39 #26266

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14620

Dit ligt goed...

🐾 Tiamo ; Het smaakt mij goed, eten is momenteel een van mijn belangrijkste bezigheden...

🐾 ik laat mij dan ook graag al het lekkers voorschotelen, vrouwtje doet er alles aan om de pondjes er weer aan te krijgen...

🐾 daarna mijn anderendaagse bezigheid... 💤 slapen, zie wat een zacht bedje ze voor mij heeft gemaakt met uitzicht op de voortuin! Dan heb je t toch voor elkaar,.. nietwaar!!
Mijn verzorging is TOP... het ontbreekt mij echt aan niets!

🐾 Buiten is er toch niks an... het regende heel hard deze ochtend... jammer.. want met t zonnetje op mijn lijfje zou het comfort volledig zijn geweest, nu is t zo troosteloos op t Poezenterras! En dit terwijl vrouwtje zoveel moeite heeft gedaan om het “ zitje” gezellig te maken in 🍂 herfstsfeer !

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 01 sept 2020 14:19 #26275

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Lekker... ‘t zonnetje is er vanmorgen...

paw het is druk voor ‘t raam...in de ochtend is dit het eerste plekje waar de zon zich laat zien en de Persjes zich graag neervlijen om te genieten van wat hij te bieden heeft...zie dat stel nu toch liggen...!

Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 08 sept 2020 11:48 #26300

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Tiamo zijn vacht meer “FLUFFY “ en niet meer zo “mottig”

tinypaw Goede morgen allemaal, hier Tiamo... ik eet tussendoor even mijn ontbijt op want ik heb nog steeds heel erge honger. Verschillende keren per dag vraag ik nog steeds om eten maar daarna is het dan ook goed en ben ik stil. Ik slaap veel en drinken doe ik ook nog wel wat vaker en meer dan normaal maar vrouwtje zegt dat dit allemaal wel stabiliseert naar mate ik netjes mijn kruidentabletjes inneem. Ik doe dan ook helemaal niet moeilijk en slik ze met gemak door. Deze ochtend kreeg ik ze door mijn voer en dat is totaal geen probleem. (2x daags 2 tabletjes) Ik vind ‘t lekker als vrouwtje wat heet water over mijn eten doet en het dan even mengt waarna het een natte slobbermassa is. Heerlijk vind ik dat!

paw Vrouwtje is ook steeds foto’s aan ‘t maken van mijn vacht...Ze zegt dat ondanks dat ik er nog als een “geplukt kippetje” uitzie...het wel goed komt en een kwestie van tijd is dat ook dat weer met vacht bedekt is. In ieder geval komen er “hier en daar” weer nieuwe haartjes. De schildklier (Werkt overmatig snel bij Tiamo waar door hij zo schreeuwde van onrust en ongenoegen) moet eerst rustiger gaan werken, om te herstellen. En ja...daar zal wat tijd overheen gaan want haren groeien niet zo snel. Maar ik vind ‘t niet erg hoor...zolang ik ‘t maar niet koud krijg. Ik merk dat ik veel behoefte heb aan een warm en zonnig plekje en dat is er momenteel niet want ‘t zonnetje laat mij even in de steek. Dan maar in mijn zachter dikke kussen kruipen of dicht tegen vrouwtje aan als ze even koffiepauze heeft. Ik begin weer een blij mannetje te worden!

tinypaw Zie mij liggen...heerlijk voor ‘t raam , 1e rang met uitzicht op de voortuin en de af- en aanvliegende mezenfamilie. Die maken een drukte van jewelste en vechten ondanks de vele voerbakjes die vrouwtje heeft opgehangen toch nog om de zonnepitjes... het is een gekwetter en getjilp van jewelste. Zo nu en dan val ik even in slaap en dommel wat weg...maar dat mag vind ik als je een oude kater van 15 jaar bent!

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 08 sept 2020 15:07 #26305

• louisse
  • louisse's Profielfoto
  • poezel
  • poezel
  • Ontvangen bedankjes 1943
:party5: :party5: confetti
wat fijn dat hij er nog is he.want afscheid nemen is zo moeilijk.
maar heb wel ondervonden dat ze blijven altijd in ons hart Hearts: .
maar hopelijk blijft hij nog een tijdje bij je.
groetjesss
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 08 sept 2020 15:22 #26306

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Ja ik dank elke nieuwe dag dat Tiamo nog in mijn gezelschap is. Hij is zo uniek, mijn manneke. Ik ben zo dol op hem. Eigenlijk heb je ook totaal geen last van hem. Hij zat vooral zichzelf heel erg in de weg toen zijn schildklier te snel ging werken. Dat moet hem dagenlang een heel onbehaaglijk en onrustig gevoel in zijn lijf gegeven hebben. Daarom schreeuwde hij ook zo, vrat hij alles wat los en vast zat en dronk veel water.

Met namen het schreeuwen ..ook in de nachten wat slopend is voor mij ..maar zeer zeker uitputtend voor Tiamo zelf die al niets bij te zetten had!
De lieverd wist zich geen raad, daarom ben ik zoooo blij met de kruidentabletjes voor zijn schildklier. Dit heeft echt zijn leven gered.
Ik had de tabletjes te snel afgebouwd naar onderhouddosering...dat bleek te snel..ik heb dat terug gezet naar 2 tabletten per keer en dan 3x daags, nu ben ik aan ‘t proberen met dezelfde dosering maar dan 2x daags. Op ‘t ogenblik doet Tiamo ‘t daar nu goed op.

Enige probleem toen hij zijn eetlust terug kreeg was dat hij ‘t om een andere reden uitschreeuwde...namelijk..door de heftige diarree waren zijn darmen lui geworden en niet meer in staat om zijn eten te verwerken. Tiamo had last van Obstipatie en kon zijn ontlasting niet meer kwijt..zo zielig om te zien..hij kwam van de kattenbak af en liep rond en probeerde het keiharde uitgedroogde drolletje kwijt te raken. Ik heb met een stukje wc-papier dat eruit getrokken en hem meteen Laxeermiddel voor baby’s gegeven...dat werkte prima. Gewoon van ‘t kruitvat want ik had geen Laxatract voor dieren meer en het was weekend (DA was gesloten) Dit is dus een optie als je met dit euvel te maken hebt en snel moet handelen.

Nu gaat ‘t goed...hij gaat keurig op de Litter-Robot. Het liefst eet hij de Barf diepvries rolletje voor katten (vers vlees)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Discussie gesloten.

#opperkat - Tiamo 2020/ Mijn manneke...hij is zoooo ziek geweest! 09 sept 2020 10:03 #26307

• louisse
  • louisse's Profielfoto
  • poezel
  • poezel
  • Ontvangen bedankjes 1943
nou fijn dat het weer wat beter gaat met tiamo,dan gaat het vast ook weer beter met jouw.
ik weet als de beestjes ziek zijn zijn wij het zelf ook.
groetjessss
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena