Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
02 mei 2021

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk katertje Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens Poezenvrouwtje.
Tiamo, opperkat & superlief, hoofd van de poezenfamilie
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Opperkat #Tiamo 2021 / herstellende van Snelwerkende Schildklier kater Tiamo 18 jan 2021 13:52 #26604

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13851

Kater Tiamo is herstellende van zijn te snel-werkende schildklier

paw Ik voel me stuk beter, de kruidentabletjes doen wonderen voor mij...spelen is weer een uitdaging en ook leuk zo samen met kleine Toutie. We swiepen de spiraaltjes met een harde vaart ...heen en weer , dan slaat Toutie ‘t spiraaltje naar mij en ik ‘t weer terug naar Toutie. We hebben plezier samen.

paw mijn vacht is ook gegroeid en voller geworden...hij is dan nog wel niet op lengte maar het ziet er al veel beter uit dan enkele maanden geleden in het jaar 2020 (wil je weten hoe mijn ziektebeeld is verlopen van mijn “te snel werkende schildklier” KLIK lees dan even terug in 2020 waar alle ellende begon. )
Maar eigenlijk wil ik zelf daar niet meer aan terug denken...ik heb weer lol en speel weer met de benjamin hier in huis. En dat doet me deugd!
?lol
paw Oh wacht...effe krabben...tja dat hoort er ook bij...wat zeg je vrouwtje? Is de foto nu bewogen...tja pech-gehad, als je jeuk hebt...dan moet je krabben zeg je altijd. Welnu ..dat deed is dus ook!

paw hier probeer ik ‘t spiraaltje zelfs te apporteren door het van de grond op te pakken met mijn bek.

:sterretje: KLIK voor de rechtstreekse link naar ziekteverloop Tiamo’s snelwerkende Schildklier
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Opperkat #Tiamo 2021 / Tiamo & Sumi doen knus een dutje... 12 feb 2021 13:00 #26660

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Tiamo & Sumi doen knus een 💤 middagdutje...

paw Kontje aan kontje.. onder ‘t salontafeltje...

paw vacht is flink gegroeid en met de tabletjes op vaste tijden loopt hij niet meer te schreeuwen 🙀 en onrustig miauwend door t huis. Hij is duidelijk meer op z’n gemak en zoekt ook toenadering bij de andere Persjes in huis.

paw Fijn voor mij maar zeer zeker nog fijner voor Tiamo zelf.. Schildklier kan zoveel onrust in t lichaam veroorzaken , onophoudelijk klagelijk miauwen is dan t gevolg en wordt nog veel te vaak op ouderdom en dementie gegooid, afschuwelijk voor t dier maar veroorzaakt ook machteloosheid en zelfs radeloosheid bij de bezorgde baasjes! Ik hoop dan ook oprecht dat Tiamo’s verhaal een eye-opener zal zijn. Reageer of vraag gerust mocht je twijfels hebben, ik deel graag mijn ervaring ( Tiamo had dus een “te snelwerkende Schildklier “) De kruidentabletjes helpen hem fantastisch, hij zal ze altijd moeten blijven slikken maar dat vind ik totaal geen probleem. Zeker niet als ik zie hoe plezierig zijn oude dag nu is!

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Opperkat #Tiamo 2021 / Tiamo.. ‘t zit ‘m weer niet mee... 18 mrt 2021 13:01 #26696

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Tiamo.. ‘t zit ‘m weer eens niet mee...!

_voetje dit fotootje is eenvoorbeeld van wat er speelde in Tiamo zijn oog, dit oog is minder ontstoken..bij Tiamo was het een vuurrode ontstoken uitstulping van zijn 3e ooglid. Niettemin moet je dit serieus nemen men meteen actie op ondernemen. Het is bijzonder pijnlijk voor ‘t patiëntje.

_voetje ocharme...die arme Tiamo, hebben we ‘t ene net na veel gedoe onder controle, doet zich een nieuw gezondheidsprobleem voor.
Ik heb echt met hem te doen hoor. Kijk ik hem aan na een onrustige nacht en omdat hij loopt te krijsen, zie ik dat hij bloed aan zijn oog heeft (althans dat dacht ik in 1e instantie..) Er hing een bloederig uitziende kwab in ‘t midden van zijn oog, deze puilde iets buiten de oogleden. Hij had duidelijk pijn en last. Meteen heb ik hem onder goed licht bekeken en voorzichtig zijn oogleden open gesperd om te zien waar dit vandaan kwam... hopende dat dit niet zijn oogbol is die geperforeerd is en leeg loopt..gelukkig was dit niet ‘t geval. Zijn 3e ooglid bleek zodanig ontstoken te zijn dat het als een rode gezwollen kwab naar buiten puilde. Zielig en pijnlijk en waarschijnlijk ook besmettelijk, dus goed handen wassen. Gelukkig had ik nog oogzalf in de koelkast liggen. Deze antibiotica bevattende oogzalf heb ik even op kamertemperatuur laten komen en nadat ik het oog met wat gekookt water heb schoongemaakt meteen erin gedaan om de pijn te verzachten en de genezing in te zetten. Daarnaast heeft Tiamo Antibiotica toegediend gekregen. Het gaat nu beter en met 4 tot 6 keer daags zalven lijkt het ergste voorbij te zijn. Nog even de behandeling doorzetten om zeker te zijn want hij traant nog wel wat veel.
Het herstel gaat langzaam maar we komen er wel weer bovenop !

paw Ik speel alweer met kleine Toutie...zo nu en dan..samen voetballen met een balletje of springveertje

Opperkat #Tiamo 2021 / Tiamo’s oogje, ‘t zit ‘m weer niet mee... 10 apr 2021 14:33 #26761

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Tiamo’s oogje...

paw Wat bedoel je vrouwtje? ...oh je wil een foto maken van mijn oogje, ah ja...ik snap ‘t nu, even deze kant opkijken en stil blijven staan!
Is ‘t zo goed..?

paw Dan ga ik nu weer verder met waar ik mee bezig was...dat is met mijn andere goede oog kijken wat er allemaal rondscharrelde in onze voortuin.

_voetje Ja hij doet ‘t zo goed, mijn lieve ventje...onze “papa Jami” zoals ik hem liefkozend noem. Meteen 4 tot 6 keer per dag antibiotica-zalf erin en dit is ‘t resultaat...we zijn op de goede weg..hoewel er op zijn oog nog wel iets te helen valt. Het heeft nog wat tijd nodig maar volgens mij komt ‘t wel goed.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Opperkat #Tiamo 2021 / Tiamo’s oogje,.. 04 mei 2021 14:22 #26856

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Tiamo’s linkeroogje is helende maar hij is er wel zijn zicht in kwijt.. ik heb echt heel erg mijn best gedaan t te redden 👁 maar het is helaas niet ongeschonden uit de strijd gekomen.

Hij kan er alleen licht en donker mee zien en wat vage schimmen, er zit een zichtbare wazige vlek op zijn pupil. *verdrietig*

• Pagina:
  • 1
Gemaakt door Kunena