Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
11 mrt 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...
“Uit OUDE DOOS “ Poezenvrouwtje vertelt :
Jeugdherinneringen, hoe was t toen, tederheid, liefde voor, ondeugden, streken, mooie & fijne momenten
Maar ook van u... verras ons ermee! Deel ze met ons!

Onderwerp: #jeugdherinneringen-jaren ‘60- dagen voor kerst...

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 13 jan 2018 21:41 #23091

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13302
En deze...hier heb ik heel wat uurtjes mee zitten frutten voor mijn moeder tot ze een voorraadje had. Dat werd dan in een doosje gedaan zodat ze t zo kon pakken. Ik vond t draaien wel leuk want met dit doosje was t zo gedaan, alleen de tabac goed gelijkmatig verdelen.

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 15 jan 2018 20:18 #23104

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Het vrrdelen van t huishoudgeld was erg belangrijk want alles werd contant voldaan en als je t geld niet had dan werd je pardoes afgesloten. Met een gezin niet altijd de makkelijkste opgave... mijn moeder had soms wel zorgen hoe alles te betalen en owee als er iets kapot ging... dat kon niet zomaar even vervangen worden. Repareren was dan de enige optie.

Mamma’s motto: Zuinigheid en vlijt bouwt huizen als kastelen!

Dit spaarsysteem was een goed initiatief maar gaf niet echt een oplossing want als er geen geld is... kun je het ook niet in t juiste vakje gooien om t bedrag bij elkaar te krijgen!

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 15 jan 2018 21:28 #23105

Ja die ken ik ook mijn vader had zo’n ding die was de enigste die rookte in huis

Groetjes
Groetjesss ...Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 15 jan 2018 21:32 #23106

Ja ook dieze was aanwezig en omdat ik daar ook gas en licht op zag staan herriner ik me weer dat ik wel eens op zondag bij het energie bedrijf
Lichtmuntjes moest halen haha die rot dingen waren altijd in het weekend op.

Groetjes
Groetjesss ...Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 15 jan 2018 22:17 #23107

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef : Ja ook dieze was aanwezig en omdat ik daar ook gas en licht op zag staan herriner ik me weer dat ik wel eens op zondag bij het energie bedrijf
Lichtmuntjes moest halen haha die rot dingen waren altijd in het weekend op.

Groetjes

Oh ja muntjes... jeetje dat weet jij weer naar boven te halen.. ik was dat weer even vergeten. Zo vullen we elkaar aan. Grappig!

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 15 jan 2018 22:23 #23108

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Appeltaart maken of voor de inmaak ( weck) Dan ging dit zo gek nog niet. Als kind vond je t leuk om te doen en de schillen gingen naar de kippen. Zo had je vlug een mand vol klaar voor gebruik. Alleen nog t klokkenhuis eruit maar ook daar had je een klokkenhuis-steker voor... hoewel die ging ook wel eens scheef hoor!

Bijna alles werd zelf gemaakt. Uren in de keuken was heel normaal. Wat een huisvlijt!

Bijlagen:

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Gemaakt door Kunena