Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
11 mrt 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...
“Uit OUDE DOOS “ Poezenvrouwtje vertelt :
Jeugdherinneringen, hoe was t toen, tederheid, liefde voor, ondeugden, streken, mooie & fijne momenten
Maar ook van u... verras ons ermee! Deel ze met ons!

Onderwerp: #jeugdherinneringen-jaren ‘60- dagen voor kerst...

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 15 jan 2018 22:30 #23109

Dit ding kan ik mij niet herinneren mijn moeder maakte wel appeltaart het klokhuis eruit deed ze wel met zo’n klokhuisding haha
Maar de appels schilde ze met de hand.
Groetjesss ...Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 15 jan 2018 23:06 #23110

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13302

kwam de “r” in de maand dan moest je een volle lepel levertraan slikken

Brrr.. ik griezel er nog van!

Neus dicht houden hielp een beetje... daarna rennen naar de keuken, je mond spoelen bracht geen oplossing en dus nam je stiekem hapje suiker in je mond om die vieze smaak weg te krijgen. Vreselijk...en dat 8 maanden achter elkaar _Yuk!:
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 16 jan 2018 09:28 #23112

Ja zo;n appelsteker heb ik nu ook nog ge bruik hem ook nog.
Groetjesss ...Louisse,
een pootje

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 16 jan 2018 09:34 #23113

Ohh ja die levertraan bij het zien van de fles word ik spontaan nog misselijk .
En inderdaad een hapje suiker er na brrr viese zooi.
Haha we zijn zowat hetzelfde grootgebracht .
Alleen in een andere omgeving.
Mijn moeder was geen amsterdamse die kwam uit limburg en was nog klein toen haar moeder overleed
En is toen met broer en zussen groot gebracht in het klooster.

Groetjess
Groetjesss ...Louisse,
een pootje

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 16 jan 2018 14:46 #23114

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef : Haha we zijn zowat hetzelfde grootgebracht .

Mijn moeder was geen amsterdamse die kwam uit limburg en was nog klein toen haar moeder overleed
En is toen met broer en zussen groot gebracht in het klooster.

Groetjess

Goh.. wat een overeenkomst want mijn moeder is in Roermond geboren en heeft daar haar 1e levensjaren doorgemaakt tot haar vader op 36 jarige leeftijd plots overleed .
Haar moeder is toen na een aantal jaren hertrouwd en met alle kinderen verhuisd naar Ouderijn Utrecht.
Deze fotootjes zaten in de boedel en staan nu bij mij

:heartbeat:
Mijn moeders biologische vader F. Karthaus (36)

mijn moeders - moeder E. Karthaus-Terwindt (mijn oma)

Grappige is dat mijn oma ( hierboven op foto in Amsterdam is geboren)

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 17 jan 2018 15:57 #23121

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Melktandjes wisselen, fietsenrekje in je mond...

Tandenfee is welkom

_voetje Dat was ook zoiets, van melkgebit wisselen. Losse tandjes die heen en weer wiebelden en waar je maar niet vanaf kon blijven met je vinger en of tong. Steeds maar weer zat je eraan want je wilde ervan af. Voorzichtig bijten en kauwen want dat deed wel pijn. Aan de andere kant was het fijn als je er per ongeluk op beet want dan zat hij weer wat losser. Er waren ook andere opties zoals een touwtje er omheen en dan aan de deurknop totdat mamma binnen kwam en de tand eruit trok zonder dat je het moment gewaar was. Door het verrassingselement zou dit makkelijker moeten zijn ervan af te komen. Spannend maar voor mij werkte het niet...het ongewisse en het verrassingsmoment..ik kreeg er buikpijn van en dus maar een appel eten. Dat zou uitkomst brengen want dan zou de wortel het begeven...maar niet bij mij...nog steeds wiebelde het witte melktandje in mijn inmiddels bloedende tandvlees door al ‘t gepeuter en gefrut in mijn mond.
Uiteindelijk in een onbedacht ogenblik hap ik in een Verkade biscuitje en ja hoor...eruit ...ik kan hem pakken. Nog even bloed het na en mamma kijkt hoe het eruit ziet in mijn mond. Ga maar even spoelen met wat water dan stopt het bloeden ook zo en hou je melktandje goed vast want die spoelt zo mee de gootsteen in. Geef hem maar even hier dan draai ik hem in een stukje papier en kun je hem vanavond onder je kussen leggen voor de tandenfee. Zo gezegd zo gedaan, ik kon niet wachten om te gaan slapen. Nog even checken of het er nog wel ligt ...voor de zekerheid schuif ik ‘t wat naar de zijkant zodat de tandenfee er goed bij kan. Dan leg ik mijn kussen neer en leg mijn hoofd te ruste. Ik vouw mijn handjes en zeg mijn jachtgebed op met daarachter aan mijn vraag voor de tandenfee...ze zal toch wel komen en een muntstukje neerleggen voor in de spaarpot?

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Gemaakt door Kunena