Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
09 jan 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...
“Uit OUDE DOOS “ Poezenvrouwtje vertelt :
Jeugdherinneringen, hoe was t toen, tederheid, liefde voor, ondeugden, streken, mooie & fijne momenten
Maar ook van u... verras ons ermee! Deel ze met ons!

Onderwerp: #jeugdherinneringen-jaren ‘60- dagen voor kerst...

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 18 jan 2018 14:45 #23123

Mooi he al die herinneringen.
Groetjesss ...Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 21 jan 2018 00:18 #23128

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13207
kleuterschool

Op kleuterschool hingen onze jasjes op haakjes waarboven een afbeelding. Ik had een afbeelding met een beertje. Zo wist ik waar mijn jas hing. Daar was ook de jutenzak te vinden met daarin een soort overslofjes welke je over je schoen trok, deze bleef door ingeregen elastiek zitten. Dit was om de linoleumvloer te beschermen. Met speelkwartier deed je ze uit voordat je naar buiten ging.

Als je naar toilet moest stak je eerst je vinger in de lucht, na permissie van juffrouw Gipman kon je de sleutel ophalen. Deze hing aan een touw die je om je nek kon doen, hiermee kon je de toilet van t slot draaien en zorgde ervoor dat er maar 1 kleuter tegelijk de klas verliet.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 21 jan 2018 00:32 #23129

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
slapen op de hoedenplank van de auto

Oudere auto’s uit die tijd hadden een brede hoedenplank en er waren nog geen hoofdsteunen, kinderzitjes en of gordels. De ritten waren lang en het geronk van de motor in combinatie met het rijden maakte al vlug slaperig. In die tijd kroop je als kind dan ook al vlug op dat gedeelte voor de achterruit. Half hangend met je ene arm over de skai-bekleding van de rugleuning was je al vlug in dromenland.

Veilig was t niet maar daar kwamen later pas regels voor.
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 21 jan 2018 10:31 #23132

Haha ja die sleutel weet ik ook nog maar volgens mij hadden wij geen afbeeldingen bij de kapstok op de gand.
Groetjesss ...Louisse,
een pootje

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 21 jan 2018 10:33 #23133

Mijn ouders waren in die tijd niet zo rijk om een auto aan te schaffen.
Maar mijn kinderen hebben dat dan weer wel gehad.
Groetjesss ...Louisse,
een pootje

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 21 jan 2018 20:09 #23135

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
buiten spelen...

Wij maakten alle tuinen onveilig met verstoppertje spelen. Vooral de tuinen met struiken en coniferen waren favoriet. De “ buut” had een vaste plaats en daar kon je jezelf vrijtikken. Onze ouders moesten ons echt diverse keren binnen roepen, altijd buiten, alleen binnen als t hard regende!

Tot t donker werd mochten we met de bal voor de deur spelen. Toen er bestrating was aangelegd ( heel lang is t een zandweg geweest) konden we ook “stoeprandje” gooien.
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena