Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
11 mrt 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...
“Uit OUDE DOOS “ Poezenvrouwtje vertelt :
Jeugdherinneringen, hoe was t toen, tederheid, liefde voor, ondeugden, streken, mooie & fijne momenten
Maar ook van u... verras ons ermee! Deel ze met ons!

Onderwerp: #jeugdherinneringen-jaren ‘60- dagen voor kerst...

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 22 jan 2018 10:49 #23139

Oh ja stoeprande deden wij ook veel in de straat want toen waren er nog haast geen auto’s
En diefie met verlos was ook populair.
Ja en ook altijd buiten spelen al vroor het hard dan kwam je met ijspegels aan je haar binnen.
En de hond ging meestal mee die deed overal aan mee moest alleen af en toe naar huis gebracht want dan verade hij waar ik zat.haha.
Toen ging de hond ook nog alleen naar buiten we woonden op drie hoog dan trok mijn moeder de deur open dat ging nog met een touw en daar ging de hond.
Iedereen kon elkaar dus wist ook waar die hond hoorde en als hij naar binnen wou ging hij voor de deur staan en ging blaffen dan ging er altijd wel
Iemand voor hem aan de bel trekken ging de deur open en dan ging meneer naar boven.
Hij is ook een keer thuis gekomen met een kip in zijn bek gestolen op de markt haha criminele Hond.
We hadden ook nog een kat die had ik buiten gevonden liep achter mij aan te miauwen en ja ik vond dat zielig en nam dat mee naar huis
En zo ben ik altijd met dieren opgegroeid.

.
Groetjesss ...Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 22 jan 2018 11:04 #23141

Ach en als we het dan toch over spellen hebben die we buiten deden.
Uhhh knikkeren touwtje springen met ze;n alle .
Tollen diabolo bokspringen, rolschaatsen ,hoepelen,belletje trekken bij andere mensen zodat zij voor niets de deur open trokken
Haha dan moesten ze helemaal naar beneden lopen om die deur weer dicht te doen.
Ja we waren best ook wel vervelend af en toe.
Groetjesss ...Louisse,
een pootje

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 22 jan 2018 13:53 #23142

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13302

Ach wat was vervelend... ik denk dat men ook wel stilletjes onze pret heeft gezien en... ze zijn zelf ook jong geweest en apestreken uitgehaald!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 22 jan 2018 13:56 #23143

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef : Oh ja stoeprande deden wij ook veel in de straat want toen waren er nog haast geen auto’s
En diefie met verlos was ook populair.
Ja en ook altijd buiten spelen al vroor het hard dan kwam je met ijspegels aan je haar binnen.
En de hond ging meestal mee die deed overal aan mee moest alleen af en toe naar huis gebracht want dan verade hij waar ik zat.haha.
Toen ging de hond ook nog alleen naar buiten we woonden op drie hoog dan trok mijn moeder de deur open dat ging nog met een touw en daar ging de hond.
Iedereen kon elkaar dus wist ook waar die hond hoorde en als hij naar binnen wou ging hij voor de deur staan en ging blaffen dan ging er altijd wel
Iemand voor hem aan de bel trekken ging de deur open en dan ging meneer naar boven.
Hij is ook een keer thuis gekomen met een kip in zijn bek gestolen op de markt haha criminele Hond.
We hadden ook nog een kat die had ik buiten gevonden liep achter mij aan te miauwen en ja ik vond dat zielig en nam dat mee naar huis
En zo ben ik altijd met dieren opgegroeid.

.

Geweldig wat een leuk verhaal. Buitenspelen is zo gezond. En ook de dieren haalden streken uit lees ik wel bij jou! Fantastisch.
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 02 feb 2018 19:09 #23184

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Spelletjes uit jaren 1960
_sterretje Vlooien op de geitenharen tafelpers want we hadden geen vloerbedekking op de grond en dan kun je ze niet wegschieten in de pot. Overal lagen stenen en houten vloeren met hier en daar een kleed erop. Vaste vloerbedekking kwam jaren later. Ik kan me een tijd herinneren dat ze zelfs vloerbedekking tegen de wand aan plakten. Ik kan ernaast zitten maar dat zal rond de jaren 1970 geweest zijn met de oranje en bruine kleuren.

_sterretje wie kent ze niet van eind 1960... de “ klik-klak ballen” veel oefenen en niet bang zijn dat ze je pols raakten in de vaart van t tegen elkaar aan laten kletsen. Lang heeft t niet geduurd want er gebeurde veel ongelukken mee en als hij je raakte dan was t echt heel hard! Ik zat dan ook onder de blauwe plekken en mijn hand en pols vertoonde alle kleuren van de regenboog. De hype was dan ook snel over!

Bijlagen:

“Oude doos” #jeugdherinneringen-jaren ‘60- Poezenvrouwtjeverhalen 02 feb 2018 19:32 #23185

Nou of ik me deze nog ken _pffft: blauwe polsen maar. Toch doorgaan tot je het kon :lachen:
Groetjesss ...Louisse,
een pootje

Gemaakt door Kunena