Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
09 jan 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...
“Uit OUDE DOOS “ Poezenvrouwtje vertelt :
Jeugdherinneringen, hoe was t toen, tederheid, liefde voor, ondeugden, streken, mooie & fijne momenten
Maar ook van u... verras ons ermee! Deel ze met ons!

Onderwerp: #jeugdherinneringen-jaren ‘60- dagen voor kerst...

#jeugdherinneringen-jaren ‘60- Kerst 1960 26 dec 2018 20:39 #24328

Mooi verhaal voor mij als stadskind net een verhaal uit een sprookjesboek
Je kan het wel spannend vertellen .dat van de rode handen en voeten van de kou ken ik
Wel natuurlijk .pff en dan als alles weer doorgewarmt was kreeg ik,,,,,,, ja kon niet missen de Levertraan
Brrrr
Groetjesss ...Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

#jeugdherinneringen-jaren ‘60- Toen.. die tijd. 26 dec 2018 20:45 #24329

Ja er zijn vele dingen die ik graag zou overdoen en dan weten wat ik nu weet
Tja maar of het dan echt anders zou wezen????
Wie zegt het.ik zal het nooit weten want je kan de dingen niet meer overdoen.

Haha ja wie denkt weer dat ze moet reageren???
:lachen: ik denk dat je dat al wist
Groetjesss ...Louisse,
een pootje

#jeugdherinneringen-jaren ‘60- Toen.. die tijd. 26 dec 2018 21:26 #24330

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13216

louisse schreef : Ja er zijn vele dingen die ik graag zou overdoen en dan weten wat ik nu weet
Tja maar of het dan echt anders zou wezen????
Wie zegt het.ik zal het nooit weten want je kan de dingen niet meer overdoen.

Haha ja wie denkt weer dat ze moet reageren???
:lachen: ik denk dat je dat al wist

:goodone: Juist TOP dat je reageert, natuurlijk mag dat...graag zelfs. Is zo leuk dat het goed ontvangen word en er misschien raakvlakken zijn uit onze jeugdjaren. Of je nu zoals ik in een klein dorp opgroeide of zoals jij in de grote stad!

Herken je deze nog...die zaten in de boom tussen de “echte kerstballen “ bijna zoals de echte ornamenten maar dan van chocolade met zilverpapier er omheen. Natuurlijk verdween er iedere dag wel een...de ontstane gaten verdoezelde je dan door sommige kerstversieringen te verhangen waardoor het niet opgemerkt werd...dachten wij als kind...maar mijn moeder was niet gek! Die had alles door en zal stiekem gegniffeld hebben. Ze zei dan niets maar had alles door wat wij deden. Zolang het door de beugel kon liet ze het gaan...werd ‘t te bont..dan greep ze in!
Achteraf weet ik dat ik een “moderne moeder had...ze dacht altijd vooruit en leerde ons al jong vele dingen zoals huisvlijt. Iets waar men nu de wenkbrauwen bij zou fronsen.

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

#jeugdherinneringen-jaren ‘60- Kerst 1960 26 dec 2018 21:37 #24331

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef : Mooi verhaal voor mij als stadskind net een verhaal uit een sprookjesboek
Je kan het wel spannend vertellen .dat van de rode handen en voeten van de kou ken ik
Wel natuurlijk .pff en dan als alles weer doorgewarmd was kreeg ik,,,,,,, ja kon niet missen de Levertraan
Brrrr

_voetje brrr.. _Yuk!: ik griezelde ervan!

Oh LEVERTRAAN...spreek me d’r niet van. Zodra de “R” in de maand zat (begon dan met de maand September) kreeg je iedere week (iedere zondagavond voor het slapen gaan) een volle eetlepel pure levertraan. Nu ik erover schrijf lopen de rillingen me weer over de rug. Vreselijk..ik hield mijn neus dan dicht want dan proefde je dat minder _Yuk!: en daarna vlug een hapje suiker om de restjes die nog op je tong achterbleven te absorberen en weg te kunnen slikken.

Het was een literfles en die stond in de kamerkast links achterin het hoekje op de 2e plank van boven.

Later kwam de levertraan met sinaasappelsmaak, toen was het niet meer zo erg. Die was zelfs lekker!
Herken je de fles nog?

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

#jeugdherinneringen-jaren ‘60- wie kent deze nog? 10 mei 2019 19:14 #24849

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

wie kent deze nog...?

Je maakte ze zelf van de grote groente conservenblikken. Moeders werden aangespoord om twee dagen achter elkaar de grote blikken voor de warme maaltijd te gebruiken zodat je de touwen eraan kon maken en ermee kon gaan lopen. Natuurlijk werkte het aanstekelijk . In een mum van tijd deed heel de straat mee! Toch was het leuk, zelf maken en van niets toch iets maken. In die tijd was je hier al blij mee!
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

#jeugdherinneringen-jaren ‘60- wie kent deze nog? 10 mei 2019 22:06 #24852

Ja die ken ik ook nog leuk he
Groetjesss ...Louisse,
een pootje

Gemaakt door Kunena