Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Ziwipeak, lekkernijen, rauw- versvlees, brokken, snoepjes
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

vers vleesbrokjes / ORIJEN zowel voor kittens als katten 22 jan 2013 16:59 #10003

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13967
Nu nature's harvest moeilijker te verkrijgen is en ik voor zeker mijn struvietkatten aan het zoeken ben naar een oplossing ben ik op het volgende uitgekomen.

Mijn vriendin gaat voor mij een zak meenemen van ORIJEN.
Deze zachte brokjes voor kitten en volwassen katten bevatten geen granen en bestaan uit verse vis en in de kip/eend variant uit vers vlees.

Lees onze ingrediënten en u zult het met mij eens zijn.
ORIJEN 6 FISH FOR CATS ANALYSE - BIOLOGISCH IN EVENWICHT
Net als het luipaard is u kat geëvolueerd als carnivoor met een anatomie alleen geschikt speciaal voor het verteren van vlees.
Gebaseerd op dit biologische feit, is Orijen eiwitrijk en koolhydraat arm zodat de nutritionele behoefte wordt bereikt zoals de kat in de natuur deze ook zou bereiken
RIJK aan DIERLIJKE EIWITTEN (42%)
Met 80% diversiteit van hoogwaardige vis, bereikt Orijen het biologisch verantwoorde niveau van hoogwaardige eiwitten, 42% zoals in het natuurlijk dieet van een kat.

Ik heb gekozen om te starten met de visvariant omdat ik hier weerstand merk bij alles wat met KIP te maken heeft, het wordt gewoonweg niet meer gegeten en ik ontvang meer en meer reacties van mensen waarvan de poezen geen kippenvlees meer willen eten of daar nare lichamelijke reacties van krijgen.

Vandaar dat ik ga starten met deze versvleesbrokjes.(zie foto)
zelfs kittens mogen dit hebben!

Zijn er mensen die graag een proefzakje willen proberen met wat brokjes dan kan ik kijken of er iets te regelen valt tegen betaling van de verzendkosten natuurlijk.
DIKKE_duim
lees hier de beschrijving van ORIJEN kitten en kat-versvleesbrokjes

6 FISH voor KATTEN BIOLOGISCH VERANTWOORDE KATTENVOEDING
Omringd door de Atlantische Oceaan, en de Stille en Noordelijke IJszee, staat CANADA bekend als de thuisbasis van grote, niet-verontreinigde zoetwatermeren en beschikt over een duurzame visserij van wereldklasse.

De duurzame visserij voorziet in de evolutionaire behoefte van uw kat, naar dagelijkse overvloedige eiwitten, ORIJEN 6 FISH wordt gemaakt met een groot aandeel verse zalm, haring en bot uit de koude IJszeeën en Atlantische Oceaan en met in het wild gevangen witvis, snoekbaarzen en snoek uit onze koude schone noordelijke meren – allemaal dagelijks vers geleverd, zonder conserveermiddelen, en rijk aan hoogwaardige eiwitten en vetten die uw kat of kitten volledig voeden en verzorgen.
Koolhydraat arm en graanvrij om te voldoen aan de natuurlijke behoefte van uw kat zijn natuurlijke behoefte
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

reactie Orijen vers visbrokjes 22 jan 2013 17:14 #10004

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
verdrietig
Poezenvrouwtjes ervaring met 8 perzen:

Mijn ervaring is minder goed, ten eerste eten ze het niet (heb ze echt enkele dagen een klein beetje laten hongeren want helemaal zonder voer is slecht voor een kat zoals u al weet mag ik hopen ondanks dat weigerden ze het te eten), ten tweede heeft mijn huis nooit gestonken maar met de brokjes van Orijen hangt er heel de dag een nare vieze lucht in mijn woning wat ik zelf als een groot nadeel ervaar omdat ik geen aparte eetruimte heb voor mijn poezels. Maar het grootste probleem vind ik de misleiding op de zak dat het een VERSVLEESbrok zou zijn.
Er zitten géén granen in maar het is beslist géén VERSVLEES, deze brok is in 1 dag geproduceerd vanuit versvlees tot een brokje en daarom mogen ze op de zak vermelden dat het een versvleesbrok is...zo misleidend en ook IK ben er met open ogen ingelopen.
Dure zak van rond de 50,00 euro staat hier nu en ik kan er niets meer mee.

voor mij dus een omgekeerde duim (naar beneden gericht) ik kan het niet anders maken.

DIKKE_duim

Orijen vis

Super voer. Mijn brits langhaar katertje heeft veel darmproblemen gehad en na verschillende soorten droogvoer te hebben geprobeerd is dit tot nu toe absoluut het beste voer. Zijn vacht is mooi glanzend hij eet goed en geen darmproblemen meer. Echt een aanrader dus.
Een tevreden klant (7-1-13)

DIKKE_duim

Top!

De allergische kater reageert hier erg goed op! Geen gekke bultjes en diarree en overgeven meer (wat wel zo was bij het hypoallergene voer van de dierenarts). Echt top! Over een tijdje ook eens de Orijen Kipvariant proberen om te zien of hij nou eigenlijk allergisch is voor kip of tóch de granen! (wel erg jammer dat bestellen de laatste tijd zo moeilijk gaat door nabestellingen en dergelijke)
Tessa (30-05-2012)

DIKKE_duim

Orijen is een Top product

Ik Barf met mijn tien katten en ze krijgen daarbij nog wel wat brokjes. Ik geef ze vooral biologisch versvoer en Orijen is het enige voer zonder granen of rijst toevoegingen. Het is biologisch en ze hebben de hoofdprijs gewonnen van 2010-2011 in Amerika en Canada voor t beste voer. Ben zeer tevreden met Orijen en mn dieren vinden het erg lekker! Toppie!
Maudy (30-11-2011)

DIKKE_duim

Orijen vis, goed voor gewicht en is misschien de oplossing voor mijn kat die af gelopen jaar ineens last van epileptische aanvallen kreeg.

Ze krijgen hier nu 2 jaar graanvrij voer. Eerste tijd orijen kip nog gemengd met royal canin siamees. Daarna de vis versie en kip versie gemengd. Maar omdat 1 van mijn katten 4 keer na het krijgen van vers gekookte kip of een blikje porte 21 kip (was een traktatie en kregen ze sporadisch) nachts een epileptische aanval kreeg ben ik ook in combinatie met het hoge gehalte aan kip in de orijen kip gaan vermoeden dat hier misschien wel een trigger van komt. Misschien een reactie op de anticiotica die in kip voor komt? Dus nu krijgen ze kipvrij graanloos voer in de vorm van Orijen vis en acana grassland. Sindsdien en dat is nu 4 maanden geen epileptische aanval meer gehad en dat terwijl de laatste 3 keer om de twee maanden plaats vond (2 juli/ 5 september/ 2 november 2011). Dus hopelijk is mijn vermoeden juist. Alleen baal ik wel dat Orijen vis sinds december 2011 uitverkocht is. Ze staan nu 100% op acana grassland en zijn sinds december 500 gram aangekomen waarschijnlijk door het hoge gehalte aardapels in acana grassland. Ze moesten van de dierenarts wat af vallen en dat ging goed maar we zijn nu terug bij af. Ik hoop dus dat orijen vis snel weer bschikbaar is en als de acana op is krijgen ze alleen orijen vis want is beter voor hun gewicht (siamezen nu weer 4,9 en 5,3 kg). Dus ik hoop dat jullie me zo snel mogelijk de orijen vis kunnen leveren als deze bij jullie weer beschikbaar is.
Hobert (25-02-1012)

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Discussie gesloten.

vers visbrokjes / ORIJEN zowel voor kittens als katten 22 jan 2013 17:22 #10005

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Ik heb begrepen dat ik geen blikvoer en of versvlees meer hoef te geven ...deze zachte brokjes zijn een volledige vervanging van dit alles. Geheel uitgebalanceerd en goed voor vacht en spijsvertering van de kat en of de kittens want ook zij mogen deze kleine brokjes (zacht van structuur) eten.
:verliefd:
zodra ik ze binnen heb zet ik mijn bevindingen hier op 't forum. Ik hoop van harte dan ik eindelijk van het dure dieetvoer en de struvietbrokken af ben.

Discussie gesloten.

ORIJEN zowel voor kittens als katten 23 jan 2013 19:49 #10022

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
vraagteken heeft er iemand van ons forum ervaring met ORIJEN vraagteken

Discussie gesloten.

Geen succes! / ORIJEN zowel voor kittens als katten 30 jan 2013 17:28 #10126

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
nou ik nu dus wel en zelfs na 3 dagen minimaal eten neerzetten lusten ze het niet.
Geen succes, afrader dus!
Wat ik helemaal een afknapper vind is de beschrijving die de indruk wekt dat het om gedroogd vers vlees gaat en dat is het NIET!!!
De verwarring ontstaat omdat ze het versvlees mogen noemen omdat het verse vlees in 1 dag tot deze brok gemaakt wordt.
WAARDELOOS EN MISLEIDEND vind ik dit! verdrietig dure zak die daar nu maar staat.

let op: ORIJEN noemt het dus VERSVLEESbrokjes maar dat zijn het dus NIET !!!

Discussie gesloten.

Geen succes! / ORIJEN zowel voor kittens als katten 28 feb 2013 11:14 #11234

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Topic gesloten u kunt hier niet meer op reageren.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
Gemaakt door Kunena