Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
01 juni 2021

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

“Dagelijkse perikelen van ‘t poezenvrouwtje“

Avontuurlijke verhalen en belevenissen van de 10 Persjes

Tiamo, Sheva, Pepe, Lieveke, Spotje, Trigger, Knoetje, Shiye, Sumi en kleine Zatou

Welkom en veel leesplezier, namens Poezenvrouwtje.

Ziwipeak, lekkernijen, rauw- versvlees, brokken, snoepjes
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Beautiful Nature/ testzakjes kattenbrokjes 30 mei 2021 17:02 #26953

Hier heb ik ook een aantal dat echte randen-plassers zijn, en dan liefst nog over elkaars plasje waardoor je toch een aardige homp bij de rand hebt; maar tot zover altijd goed uit te scheppen; mits er een goede dikke laag in de bakken zit...

Totaal iets anders maar moest ik nog beantwoorden:
De zakjes voer zijn testers a 300gr per zak.
Bestaand 'recept' maar door de verkoper laten re-labelen naar zijn eigen bedrijf...
Qua voeding ben ik me nog vollop aan het inlezen.
De vlugge basis qua eiwitgehalte/vet/koolhydraten ken ik wel waar ik wat op moet letten, alsmede een stuk ingredienten-lijst bekijken.
Qua toevoegingen als calcium, vitamines etc moet ik me er nog meer in gaan verdiepen maar momenteel blijft dat soort info niet hangen bij me; dus ff on hold gezet.
Maar zo op 1e gezicht lijkt deze 'soort' niet al te slecht, zeker niet vergeleken met de commerciele merken als RC etc..
Al een aantal jaar geef ik verschillende varianten van Purizon, maar laatste ongeveer 6 maanden merk ik dat de vachten niet meer zijn zoals ze waren, en zelfs een poes van 4,5 jaar heeft ineens wat schilfertjes in haar vacht (geen mijten oid ;) )
Ondanks dat Zooplus volhoud dat er niets veranderd is in samenstelling; heb ik bij navraag bij bevriend cattery's ook gehoord dat daar ineens huidschilfertjes in de vachten zaten en ze er minder goed uitzagen.
Laatste paar weken word er Feringa ColdPressed door gemengd, maar met ong 27e voor 3kg met 6 katten is gewoon teveel voor mijn portemonnee.
PON deed 1 dame het destijds niet heel lekker op en daar hebben ze regelmatig problemen met ontvangst van hun grondstoffen..
Nu gaat deze brok ook duurder zijn dan de Purizon. Deze brok kalkoen/kip & kip/kalkoen/vis = 35,95 voor 5 kg.
de vis-variant 43-nogwat dacht ik

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beautiful Nature/ testzakjes kattenbrokjes 30 mei 2021 17:49 #26954

Hier heb ik ook een aantal dat echte randen-plassers zijn, en dan liefst nog over elkaars plasje waardoor je toch een aardige homp bij de rand hebt; maar tot zover altijd goed uit te scheppen; mits er een goede dikke laag in de bakken zit...

Totaal iets anders maar moest ik nog beantwoorden:
De zakjes voer zijn testers a 300gr per zak.
Bestaand 'recept' maar door de verkoper laten re-labelen naar zijn eigen bedrijf...
Qua voeding ben ik me nog vollop aan het inlezen.
De vlugge basis qua eiwitgehalte/vet/koolhydraten ken ik wel waar ik wat op moet letten, alsmede een stuk ingredienten-lijst bekijken.
Qua toevoegingen als calcium, vitamines etc moet ik me er nog meer in gaan verdiepen maar momenteel blijft dat soort info niet hangen bij me; dus ff on hold gezet.
Maar zo op 1e gezicht lijkt deze 'soort' niet al te slecht, zeker niet vergeleken met de commerciele merken als RC etc..
Al een aantal jaar geef ik verschillende varianten van Purizon, maar laatste ongeveer 6 maanden merk ik dat de vachten niet meer zijn zoals ze waren, en zelfs een poes van 4,5 jaar heeft ineens wat schilfertjes in haar vacht (geen mijten oid ;) )
Ondanks dat Zooplus volhoud dat er niets veranderd is in samenstelling; heb ik bij navraag bij bevriend cattery's ook gehoord dat daar ineens huidschilfertjes in de vachten zaten en ze er minder goed uitzagen.
Laatste paar weken word er Feringa ColdPressed door gemengd, maar met ong 27e voor 3kg met 6 katten is gewoon teveel voor mijn portemonnee.
PON deed 1 dame het destijds niet heel lekker op en daar hebben ze regelmatig problemen met ontvangst van hun grondstoffen..
Nu gaat deze brok ook duurder zijn dan de Purizon. Deze brok kalkoen/kip & kip/kalkoen/vis = 35,95 voor 5 kg.
de vis-variant 43-nogwat dacht ik

Vind je het goed dat ik deze “post “ Verplaats naar “ voeding en lekkernijen ” ?
Dit lijkt me interessant 🤔 ook voor de toekomst, mocht je er ooit iets aan toe willen voegen of vanuit je ervaring met de testzakjes, dan staat t bij elkaar en is makkelijker terug te vinden.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Beautiful Nature

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Beautiful Nature/ testzakjes kattenbrokjes 05 juni 2021 13:47 #26962

De Kalkoen/Kip & de vis-variant laten beoordelen op de analyse & samenstelling door Kim van 'Katten Weetjes' fb-groep.
Kim is tevens ook mede--schrijfster van Catmoneo website waar alles omtrendt voeding/vocht beoordeelt word.

Korte conclusie; Dikke NEE

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Beautiful Nature/ beoordeling testzakjes kattenbrokjes 05 juni 2021 15:05 #26963

Beoordeling van de testbrokjes is duidelijk weerlegd!
Interessant hoe snel je denkt iets goeds voor je lievelingen te kopen, wat uiteindelijk toch niet gezond is voor ze.

Ook ik schiet qua kennis hierin tekort!
Iets om mezelf ooit nog eens in te verdiepen...
Intuïtief voer ik veel rauwvlees en wissel dat af met waarschijnlijk ook wel de ongezonde brokjes.

Met name Toutie is een brokjeskat, hij doet er echt een moord voor, vraag mij niet waarom, ik weet t echt niet!
Hij is dol op de RC S/O brokjes die ik voor 3 van mijn katers heb vanwege Struviet. Tiamo heeft die echt met regelmaat nodig om blaasproblemen te voorkomen of zelfs op te lossen.

Vandaar mijn verse rauwvleesvoeding die ik wat vaker probeer Voor te schotelen.

Dank voor t delen Beautiful Nature, je bent echt een aanwinst hier op t forum met je initiatieven :Thanks_

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Beautiful Nature/ beoordeling testzakjes kattenbrokjes 06 juni 2021 10:34 #26964

1 ding heb ik in de jaren wel geleerd, zeker met struviet katten: VOCHT, VOCHT EN NOG EENS VOCHT.
Zoveel mogelijk vocht erin zien te krijgen zodat nieren/blaas/urinewegen dusdanig doorgespoeld worden dat struviet minder kans heeft om zich te hechten.

Hier nog geen blaas/nier problemen; al zagen we bij toeval pasgeleden op een rontgenfoto van 1 dame wat steentjes in haar nieren zitten.
Voor nu bewust nog geen medicatie of aangepast voer vd dierenarts gepakt doordat ze nergens last van lijkt te hebben.
Enige dat er veranderd is, is dat ik nog vaker natvoer probeer te geven met extra water er doorheen.

In de woonkamer heb ik 2 drinkfonteinen staan (Catmate & Dogmate) , maar ze liggen hier graag op de slaapkamer boven, en daar heb ik fontein nr 3 naartoe verhuisd; de Catmate 'Mossel' , die al favoriet was & nu nóg meer gebruikt word.
Ook in de kattenren heb ik een lage bak neergezet die gevuld word wanneer ze de ren in mogen; ook groot succes, zeker met wat pingpong-balletjes erin haha

Mbt voeding; de Purizon MOET veranderd zijn, ookal geeft Zooplus aan dat er niets veranderd is.
Maar de vachten van mijn dames & allergie-plek die nu flinke hotspot geworden was bij 1 dame zegt mij helaas genoeg...

De Feringa Koudgeperst vinden ze hier zalig; maar 3kg voor 30e is toch echt te kostelijk voor 6 katten met af en toe eens kittens...
Gister nieuwe bestelling binnen gekregen, ga nu Nutrivet Inne cat door de rest mengen.
Goed betaalbaar, maar helaas kleine minibrokjes, maar wel goede samenstelling.
ben benieuwd...

Versvlees is hier erg wisselend..
2 dames knabbelen graag op bv kippenvleugeltjes , 3 vd 6 kunnen eensdagskuikens waarderen; voor de andere dames is het puur speelgoed.
Tinlo barf Catterymix KVV mondjesmaat hier..
1 dame is er gek op, de rest wisselt nogal..
Maar kittens krijgen standaard tussen de 3-4 weken hun eerste catterymix-'papje' voorgeschoteld; ze groeien er fantastisch op en ze eten het allen erg graag.
ook de moeders eten dan spontaan fanatiek de KVV haha

De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Beautiful Nature/ beoordeling testzakjes kattenbrokjes 06 juni 2021 12:04 #26965

Ja ik ben ook groot voorstander van waterfonteinen

Had eerst ook kunststof exemplaar maar heb die indertijd , met name met de hete zomers en t pompje dat erin draait en warmte afgeeft vervangen voor het keramiek fontein dat nu in de keuken staat.

Merkte op dat ze in zomer minder gebruik gingen maken en het drinkgedrag van met name de Struvietkaters verminderde, klachten staken de kop op en dus gaan zoeken en rondkijken.
Heb deze nu al zeker zo’n 12 jaar , was wel duur in aanschaf maar hij werkt perfect en de klachten verdwenen. Wat ik ook voordeel vond was dat ik geen dure filters meer hoefde aan te schaffen.

Gewoon elke dag even bovendeel afwassen 🧽 daarna onderste schaal ledigen en uitsoppen, vullen met nieuw water 💦 roostertje van het pompje ontdoen van haren en draaien maar.
De hoogte van t borrelende water kan je zelf instellen op t pompje!

Hier geven de meesten de voorkeur aan hoge straal die flink opborrelt, sommige Persjes zoals Lieveke drinken liever uit t bekken-gedeelte waar t water wat stiller staat.

Zo is er voor ieder wat wils !

Toutie heeft buiten ook nog het kleine grijze waterfonteintje dat uit zichzelf vanuit t reservoirtje bovenin leegdruppelt... maar dat mag geen naam hebben doch als hij er gebruik van maakt is al ‘t extra drinkgedrag toe te juichen.

Daarnaast krijgen ze hier een paar keer in de week verse kippenhartjes die ik bij de Islamitische slager koop per kilo en fijn snij waarna ik t invries per zakje voor een dagelijkse portie.
Dan is t een feestmaal zodra dat geserveerd wordt!

• Pagina:
  • 1
Gemaakt door Kunena