Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
28 nov 2023

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

belevenissen ondeugden en poezen-avonturen van
Trigger, Spotje, Sumi, Zatou en natuurlijk kitten Kiki

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral heel veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †:

Ziwipeak, lekkernijen, rauw- versvlees, brokken, snoepjes

Onderwerp:

WAARSCHUWING Applaws en Ava brokjes / dodelijke schimmel in kattenbrokjes 08 aug 2021 13:07 #27098

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312
:sterretje: (media zeggen:) Nederlandse dierenwinkel Pets Place verkoopt producten van Applaws, maar die zijn nooit teruggeroepen. ( sorry maar ik zou ‘t risico niet nemen , papier is geduldig maar het gaat wel om het leven van je lieveling(en). ) ze kunnen zoveel zeggen!

Ik vermijd dit merk vanaf nu zeer zeker, zo ook alles van hyperallergeen voedsel uit de supermarkten dat door SAINSBURY en PET’S AT HOME geproduceerd zijn …allemaal uit de fabriek van FOLD HILL FOODS.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Nierdieet voor de oude Perzen in huis van Poezenvrouwtje 09 sept 2022 20:10 #27329

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Nierdieet voor de oude Perzen in huis van Poezenvrouwtje… Goede raad is duur!

Ja, dat was even een uitdaging. Weken ben ik al ‘t internet aan t afstruinen om info en kennis te vergaren. Ik wist er al wel iets van …maar ja, als je ervoor staat wil je toch het juiste voor de oudjes hier in huis. Daarnaast is dieetvoeding zowel brokken als het natvoer meestal niet smakelijk en koop je het meestal voor grote bedragen om het na weigering en afkeuring in de afvalbak te dumpen of indien mogelijk een ander blij mee te maken.

In deze dure tijden wilde ik mijzelf dit besparen en dus ging mijn zoektocht verder. Vele reviews gelezen en ook een proefpakket tegengekomen waarin van alle goedgekeurde merken wat nat- BLIKvoeding bij elkaar zat. De reviews gelezen maar eigenlijk waren er maar 1 of 2 merken waar de meeste nierpatientjes van wilde eten.

Nadeel bij dit proefpakket (nierdieet) : Brokjes waren en niet aan toegevoegd. De reden weet ik niet maar ik kan mezelf indenken dat een kat met nierproblemen beter af is met natvoeding dan met droge brokjes.

Punt is dat ik hier Perzen heb lopen die wel een voorkeur hebben om zo nu en dan brokjes te willen eten. De zak met RC Urinary S/O waar ik er helaas nog een hele volle van 9 kg heb staan…blijkt nu braak-problemen te geven. Tijdens mijn zoektocht las ik dat er meerdere klachten waren over braken na het nuttigen van deze brok sinds de vernieuwde verpakking en dus zoals helaas zo vaak ook een verandering aan de samenstelling van de inhoud . Deze laatste vernieuwing is sinds (ik meen onthouden te hebben ) juli 2021. En aangezien ik altijd voordelig inkoop heb ik in dat jaar 2 zakken van 9 kg ingekocht omdat ik dacht slim te zijn. Tja het is niet anders..

Aangezien mijn oude katers en ook Spotje een nierprobleem blijken te hebben moest ik toch op zoek naar een brok en jawel…ga er maar aanstaan..liefst een dieetbrok die ook gegeten gaat worden. Inmiddels is een deel van de bestelling binnen en lijkt ‘t een schot in de roos te zijn…maar ik juich nog niet te hard want het is vandaag voor ‘t eerst voorgeschoteld en ik moet zeggen…ze eten ‘t ! _happyrollin

Spotje en Knoetje wilden nog amper eten en stonden met pauzes toch steeds bij de gevulde voerschaaltjes. Knoetje eet heel slecht en is echt mager aan ‘t worden, zij braakt erg veel en drinkt extreem veel water. Zo ook Trigger, die is erg dorstig en stond de laatste dagen op pijnstilling (natuurlijke Pan Chow) zodat ik in de nacht niet steeds eruit moet omdat hij klagelijk miauwt. Sumi vond ‘t heel erg lekker en heeft ‘t meest gegeten. Spotje vond vooral het natte met veel saus erg smakelijk , voor haar heb ik blikjes met Nierdieet-drink gekocht …als ze maar vocht binnen krijgt!
Toutie vind de brokjes erg lekker (dit tot mijn grote verbazing) want als er 1 kieskeurig is ..dan is dat Zatou. Die smikkelde er flink van. Ja je leest ‘t goed ik heb Nierdieetbrokken gevonden die extra smakelijk zijn…en wat denk je..DIKKE_duim het lijkt een succes te zijn.

Royal Canin Veterinary Feline Renal Mousse Kattenvoer

Kattovit Spezial-Cream Niere/Renal
Aanvullend voer met kip voor katten. Ondersteunt de nierfunctie. Minder eiwitten en gebalanceerd fosforgehalte. Vrij van toegevoegde suikers. Gemaakt in Duitsland.

Alles op de “drink” na (die is van KATTOVIT en daar komt morgen in nazending van mijn bestelling ook nog een Nierdieetcream van dit merk. (Hierover zal ik nadien nog een update geven)

Kattovit Drink Nieren 12 x 135 ml

Al ‘t andere zowel de dieetbrokjes als de zakjes Mousse variant en de vleesstukjes variant zijn van Royal Canin Nierdieet.
De brokjes heb je van dit merkt in 2 varianten..degene die ik heb (smakelijke variant) en de normale nierdieetbrokjes.
Ik zal zo een foto plaatsen dat voorkomt vergissing.

Royal Canin Veterinary Feline Renal Special
Even zoeken lieve mensen want er is nogal wat prijsverschil, zeker bij de dieren-apotheken maar ook tussen ZOOplus en Bibita zit veel prijsverschil.
Mijn bestelling is geplaatst bij Bibita.

Wens veel succes mocht je in mijn situatie verkeren want dieetvoer is prijzig..maar toch…alles voor onze lieverds nietwaar! (De DA is immers ook niet goedkoop in deze tijd)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Nierdieet voor de oude Perzen in huis van Poezenvrouwtje 11 sept 2022 19:44 #27348

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Lijkt een schot in de roos mijn keuze voor deze combinatie van t nierdieet.

De een prefereert de brokjes, ander kiest voor de mousse-zakjes.
Spotje is dol op de cream-zakjes en de blikjes drink van Kattovit

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Ziwipeak-slobber maken/ katten moeten voldoende vocht binnenkrijgen 12 sept 2022 13:48 #27351

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2023

Bestpetfoods Ziwipeak luchtgedroogd vleesstukjes voor Kat
Geweldig! Mijn volgende Ziwipeak bestel ik daar, 1 keer per dag krijgen de poezels hier die droge brokjes, en 3x Tinlo.
De brokjes passen in de voerautomaten die ik heb en die nu we aan zee zitten ook goed van pas komen.
Het is niet altijd gemakkelijk om aan Ziwipeak te geraken. Mijn voorraadje is fel geslonken. Waar ik het nu koop hebben ze slechts een beperkt assortiment en die heb ik vorige maand helemaal opgekocht (6 zakjes van 400gr, 4kip en 2 lam).
Groetjes van Marleen en een

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Ziwipeak-slobber maken/ katten moeten voldoende vocht binnenkrijgen 23 sept 2022 18:48 #27381

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
_question: voor Marleen:

Ik lees dat jij TINLO versvlees uit diepvries geeft aan jouw 3 lievelingen.
Kan jij mij daar wat over vertellen?
Belangrijk voor mij te weten is of er veel bot in vermalen zit…en…of er ook wat grotere stukjes bot in zitten ? (Dit is namelijk de reden dan ik geen BARF meer voer, moest zoveel weggooien want de Persjes kwamen teveel gemalen bot-stukjes tegen, kleine stukjes die je voelde tussen je vingers en ook best weinig vlees zonder bot erin)

Welke smaken worden bij jou goed gegeten en hoe is het gemalen? Zit er verschil tussen de ene smaak en de andere qua fijnheid van maling vlees?

Ik geef Miauw-mix sindsdien maar zou graag eens afwisselen. Zo nu en dan koop ik een bakje met runderhart en knip deze in kleine stukjes met een schaar zodat de Persjes het kunnen eten.

Ik verneem graag jouw ervaring in deze. :verliefd:

Ziwipeak-slobber maken/ katten moeten voldoende vocht binnenkrijgen 29 sept 2022 22:27 #27416

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2023

Bestpetfoods Ziwipeak luchtgedroogd vleesstukjes voor Kat
Het bleek dat ik er (veel) vroeger al eens besteld heb, maar ze zijn volgens mij een tijdje van de markt weggeweest. In ieder geval bleek ik nog een wachtwoord te hebben voor deze website. Ik heb dus intussen een bestelling gedaan en ook nog niet eerder gekochte smaken besteld.
Ik ben benieuwd of ze die hier gaan lusten...
Groetjes van Marleen en een

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gemaakt door Kunena