Nierdieet voor de oude Perzen in huis van Poezenvrouwtje… Goede raad is duur!
Ja, dat was even een uitdaging. Weken ben ik al ‘t internet aan t afstruinen om info en kennis te vergaren. Ik wist er al wel iets van …maar ja, als je ervoor staat wil je toch het juiste voor de oudjes hier in huis. Daarnaast is dieetvoeding zowel brokken als het natvoer meestal niet smakelijk en koop je het meestal voor grote bedragen om het na weigering en afkeuring in de afvalbak te dumpen of indien mogelijk een ander blij mee te maken.
In deze dure tijden wilde ik mijzelf dit besparen en dus ging mijn zoektocht verder. Vele reviews gelezen en ook een proefpakket tegengekomen waarin van alle goedgekeurde merken wat nat- BLIKvoeding bij elkaar zat. De reviews gelezen maar eigenlijk waren er maar 1 of 2 merken waar de meeste nierpatientjes van wilde eten.
Nadeel bij dit proefpakket (nierdieet) : Brokjes waren en niet aan toegevoegd. De reden weet ik niet maar ik kan mezelf indenken dat een kat met nierproblemen beter af is met natvoeding dan met droge brokjes.
Punt is dat ik hier Perzen heb lopen die wel een voorkeur hebben om zo nu en dan brokjes te willen eten. De zak met RC Urinary S/O waar ik er helaas nog een hele volle van 9 kg heb staan…blijkt nu braak-problemen te geven. Tijdens mijn zoektocht las ik dat er meerdere klachten waren over braken na het nuttigen van deze brok sinds de
vernieuwde verpakking en dus zoals helaas zo vaak ook een verandering aan de samenstelling van de inhoud . Deze laatste vernieuwing is sinds (ik meen onthouden te hebben ) juli 2021. En aangezien ik altijd voordelig inkoop heb ik in dat jaar 2 zakken van 9 kg ingekocht omdat ik dacht slim te zijn. Tja het is niet anders..
Aangezien mijn oude katers en ook Spotje een nierprobleem blijken te hebben moest ik toch op zoek naar een brok en jawel…ga er maar aanstaan..liefst een dieetbrok die ook gegeten gaat worden. Inmiddels is een deel van de bestelling binnen en lijkt ‘t een schot in de roos te zijn…maar ik juich nog niet te hard want het is vandaag voor ‘t eerst voorgeschoteld en ik moet zeggen…ze eten ‘t !
Spotje en Knoetje wilden nog amper eten en stonden met pauzes toch steeds bij de gevulde voerschaaltjes. Knoetje eet heel slecht en is echt mager aan ‘t worden, zij braakt erg veel en drinkt extreem veel water. Zo ook Trigger, die is erg dorstig en stond de laatste dagen op pijnstilling (natuurlijke Pan Chow) zodat ik in de nacht niet steeds eruit moet omdat hij klagelijk miauwt. Sumi vond ‘t heel erg lekker en heeft ‘t meest gegeten. Spotje vond vooral het natte met veel saus erg smakelijk , voor haar heb ik blikjes met Nierdieet-drink gekocht …als ze maar vocht binnen krijgt!
Toutie vind de brokjes erg lekker (dit tot mijn grote verbazing) want als er 1 kieskeurig is ..dan is dat Zatou. Die smikkelde er flink van. Ja je leest ‘t goed ik heb Nierdieetbrokken gevonden die
extra smakelijk zijn…en wat denk je..

het lijkt een succes te zijn.
Royal Canin Veterinary Feline Renal Mousse Kattenvoer
Kattovit Spezial-Cream Niere/Renal
Aanvullend voer met kip voor katten. Ondersteunt de nierfunctie. Minder eiwitten en gebalanceerd fosforgehalte. Vrij van toegevoegde suikers. Gemaakt in Duitsland.
Alles op de “drink” na (die is van KATTOVIT en daar komt morgen in nazending van mijn bestelling ook nog een Nierdieetcream van dit merk. (Hierover zal ik nadien nog een update geven)
Kattovit Drink Nieren 12 x 135 ml
Al ‘t andere zowel de dieetbrokjes als de zakjes Mousse variant en de vleesstukjes variant zijn van Royal Canin Nierdieet.
De brokjes heb je van dit merkt in 2 varianten..degene die ik heb (smakelijke variant) en de normale nierdieetbrokjes.
Ik zal zo een foto plaatsen dat voorkomt vergissing.
Royal Canin Veterinary Feline Renal Special
Even zoeken lieve mensen want er is nogal wat prijsverschil, zeker bij de dieren-apotheken maar ook tussen ZOOplus en Bibita zit veel prijsverschil.
Mijn bestelling is geplaatst bij Bibita.
Wens veel succes mocht je in mijn situatie verkeren want dieetvoer is prijzig..maar toch…alles voor onze lieverds nietwaar! (De DA is immers ook niet goedkoop in deze tijd)