De meeste katten vinden het lekker, ik geef het als ik denk dat ze gezondheidsgewljs wat onder stress staan. Als ze nieuw in huis zijn, na sterilisatie/castratie...
Het ondersteunt het immuunsysteem, volgens mijn DA bevat het allerlei enzymes.
Ook heb ik het aan Luna* gegeven, ze was toen ongeveer een jaar, ze was kort evoor gesteriliseerd en kreeg een luchtweginfectie. Er was ook een hittegolf.
De DA had antibioticapilletjes voorgeschreven, maar die sloegen niet aan. Vanwege de luchtweginfectie had Luna* ook een verstopte neus en wilde ze niet eten.
Al met al werd Luna* zieker. Met een spuit druppelde ik elk uur wat water in haar bekje.
Ik kon ook niet meer terecht bij mijn eigen DA, omdat die toen op vakantie was gegaan, ik ben toen naar een andere gegaan, omdat het zo niet verder kon. Ze bleek nog goed gehydrateerd, het water geven had toch iets uitgehaald. Ze kreeg ook een spuit antibiotica, wat eigenlijk een opluchting was, want pilletjes + Luna was een gevecht.
Ook kreeg ik toen een flesje Viyo mee, ik lengde telkens een kleine hoeveelheid aan met een beetje water en gaf het ook met een spuitje. Dat spuitje kon ik snel achterwege laten, want Luna* werd snel beter, ze likte het op uit haar kommetje.
Al bij al had Luna* geen al te beste gezondheid (ze was o.a. doof), de DA sprak van een sukkeltje. Maar dat was ze helemaal niet, ze vocht als een leeuwin tegen haar gezondheidsproblemen Ze kreeg dus wel op mindere dagen een zakje Viyo. Uitendelijk is ze 9 jaar geworden. Zij was ook de 6e en laatste birmaan, omdat ze allemaal te kort tot veel te kort geleefd hebben.
www.viyoimune.com/nl/cats