Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
05 dec 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kleine Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens ‘t Poezenvrouwtje.

Onderwerp:

#katertje zatou’s avonturen 2020/ Toutie ...Alweer ☔️ regen 30 aug 2020 14:21 #26269

haha ja binnen of buiten zij vermaken zich wel nu nog even kijken of je ook nog iets ondeugends kan uithalen.
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
Discussie gesloten.

#katertje zatou’s avonturen 2020/ Toutie ...Toppie we gaan naar buiten ! 02 sept 2020 16:11 #26280

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13762
Toutie zegt...

Toppie we gaan naar buiten !

paw Toutie: Oh kom jongens ...heerlijk naar buiten, lekker vroeg ook, fijn vrouwtje...wat gaan we doen? Oh ja...’t Poezenterras schrobben en winterklaar maken. Goed plan..ik ben van de partij... of nou ja...dat wil zeggen..ik ben aanwezig !!

Oh..vrouwtje gaat meteen alle zitjes omzetten, Prima idee... zo kan ik lekker in ‘t zonnetje liggen. Leuk dat gerommel ook..dat brengt ook de bewoners in de bloembakken op de been. Kijk een dikke pad..oh nee..dat is waar ook daar mogen we niet mee spelen. Oh ja...til maar op die bloempot vrouwtje..daar zit vast ook iets onder...ja ..zie je wel...nog een dikkere Pad dan daarnet. Kunnen we nu op zoek naar iets waar ik wel mee kan spelen? Muisjes bijvoorbeeld of kikkers. spinnetjes mag ook..die vind ik ook leuk!

zo dat gaat snel...het terras is al afgeschrobd en drooggetrokken, de hangstoel en het zitje staan al op hun nieuwe plek. Goh..’t is al gedaan. Maar wacht daar hoor ik iets tussen de bladeren in de lage bloembak..ik ga even op onderzoek uit.

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Discussie gesloten.

#katertje zatou’s avonturen 2020/ Toutie ...Nee ik wil niet naar binnen ! 08 sept 2020 14:44 #26302

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Toutie ...

Nee Vrouwtje ik weet dat schemer inzet maar ik wil nog niet naar binnen !

paw Toutie: Nee..nee vrouwtje...ik weet dat de schemer inzet maar ik vind t niet zo erg...ik ben nog druk aan ‘t spelen met deze vlinder die je voor mij aan ‘t poezenhol bevestigde. Laat mij nog maar even buiten..de lichtjes gaan zo toch aan op ‘t poezenterras..dan kan ik toch zien wat ik doe? Ik heb ‘t nog zo naar mijn zin...en zie poes Lieveke is ‘t vast wel met mij eens..die ligt ook nog in haar mandje.

paw Lieveke : Ja ik wil ook nog wel even buiten blijven vrouwtje..geeft niet dat het wat donker aan ‘t worden is...ik kijk naar kleine Toutie..hij vermaakt zich zo leuk en ik vind zijn activiteit een leuk tijdverdrijf...het is droog en de temperatuur is best oké!

paw Shiye: Ja helemaal mee eens...(voor de verandering) ben ik ‘t eens met poes Lieveke eens vandaag. Kom Toutie...meppen joh...die vlinder moet eraf!

paw Oh wat zou ik graag ook eens willen meppen...zal ik bovenop de mand gaan zitten? Dan mep je vanonder af aan en als de vlinder dan omhoog zwiept...dan is ‘t mijn beurt om hem te pakken zien te krijgen...

_voetje Och ja...ze hadden ‘t gisteravond nog zo naar hun zin...ze zijn nog uren buiten gebleven tot ik het welletjes vond en ze naar binnen heb gehaald.
Heerlijk toch...hier kan dat, ze hebben die mogelijkheid en zijn veilig in de buurt van de woning, ik heb ze in mijn zicht. Beter dan ergens rondstruinen op een veld of in andere tuinen waar ik niet kan zien of ze veilig zijn.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Discussie gesloten.

#katertje zatou’s avonturen 2020/ alles is nog beslagen... 30 sept 2020 10:23 #26344

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

alles is nog beslagen...

paw Nou...hier is ook niks’an zeg...alles is nog beslagen, ik kan helemaal niet in de tuin kijken en de vijver is ook al niet te zien

paw Wat een tegenvaller zeg!

paw dan ga ik er maar af en elders kijken of er wat te beleven is...vaak zitten de kikkertjes of padden weggekropen en het geluk wil, dat ik weet waar ik zoeken moet!

paw in de bloembakken is zo vroeg op de ochtend meestal al wel wat te beleven..padjes die wakker worden onder hun omgekeerde bloempot uitkruipen welke ze gekozen hadden als bescherming voor de nacht. Ik ga eens even rondneuzen want volgens mij heeft Trigger daar ook al iets gespot...

paw Trigger: Jaaaa...ik hoor hier iets ritselen tussen ‘t blad en mijn spiedend oog merkt hier beweging op....oh dit gaat leuk worden...ik heb wel zin in wat actie!

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

#katertje zatou’s avonturen 2020/ Wil niet binnen, ondanks regen 01 okt 2020 13:39 #26350

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Zatou wil niet binnen, ondanks regen...

tinypaw Ik ben een eigenzinnig katertje ...laat vrouwtje maar roepen...ik zit waar ik wil zitten en dat is buiten ondanks de regen!

Tja wat moet je ermee...alle Persjes hebben ‘t zich binnen naar de zin en comfortabel gemaakt, buiten regent ‘t..niet hard..’t miezelt om zomaar te zeggen.
Toch ben je aardig nat als je even wat snelle handelingen buiten de deur, denkt te doen . Ik moet er toch al snel een handdoek bij pakken om mezelf droog te krijgen. Maar Toutie...die blijft halstarrig liggen op de middelste lig-plank van de grote houten poezenklimpaal. Nu is deze wel geplaatst onder het zonnedoek wat enigszins de ergste druppels opvangt maar toch...het is guurder dan gisteren en het begint wat meer te waaien.

Ik heb ‘t hem nu enkele keren verzocht...maar meneer blijft prinsheerlijk en onverstoorbaar liggen. Alleen draait hij even zijn mooie witte katerkop naar mij toe, meer uit beleefdheid en omdat hij wil laten zien dat hij mij heeft gehoord...dan om in de pootjes te komen. Nee hij blijft buiten ...!
Ach ja...als hij ‘t daar naar zijn zin heeft, prima dan maar, hoewel ‘t me liever is dat hij lekker binnen komt. Ik ben tussentijds ook bezig met de dagelijkse klusjes en kan niet steeds controleren of hij misschien toch voor de dichte keukendeur zit, Deze is in ‘t slot want ik vind ‘t nu geen temperatuur om hem op een ruime kier te laten staan. Mocht het alsnog heftiger gaan regenen en het zonnedoek druppelt door dan kan hij uit nood altijd nog door ‘t kattenluikje de garage in naar de cattery-ruimte.

Discussie gesloten.

#katertje zatou’s avonturen 2020/ alles is nog beslagen... 01 okt 2020 16:17 #26357

:lachen:
Tja Satou en Zenzy een paar apart.
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena