Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
05 dec 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kleine Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens ‘t Poezenvrouwtje.

Onderwerp:

#katertje zatou’s avonturen 2020/ Heeft Toutie pijn....? 04 juni 2020 16:05 #26106

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13762

Heeft Toutie pijn dat hij zich steeds op donkere plekjes verstopt?

En.... overal plasjes doet op steeds meer plekjes en frequenter dan eerst !

paw Toutie: Uh..wat hoor ik nu? Vrouwtje belt met DA John en ze praat over mij. Dat ik alles met een scheef koppie aanpak als ik snoepjes krijg en het soms laat vallen. Dat ik niet meer vooraan sta met het eten maar liever het poezenterras op ga om daar heel de dag ergens stilletjes te gaan liggen. Ook hoor ik dat ze mijn plasjes die ik overal doe ..op de deurmat bij de voordeur, keuken, het grote witte kleed in de voorkamer en gisteravond in vrouwtjes bed, heeft ontdekt. Ze zegt dat ik mij anders gedraag als ik pijnstilling krijg...oh en ze zegt ook dat ze de indruk heeft dat ik haar aandacht wil vestigen door mijn ongewenste plasgedrag dat met de dag erger en veelvuldiger aan ‘t worden is. Ik lig hier maar stilletjes weggedoken in dit mandje. En ja...met de maaltijden was ik er vroeger als de kippen bij..dat is nu niet meer. Ik sier door afwezigheid. Ik hou me maar gedeisd want vrouwtje loopt druk heen en weer met Baking Soda en pure alcohol om boven te redden...wat er te redden valt, ze is niet blij ..maar vreemd genoeg ook niet heel erg boos. Ze heeft gisteravond even heel hard gevloekt..dat heb ik wel gehoord, daarna alles van ‘t bed afgetrokken en in de nacht nog in de machine gedaan. Ik ben maar niet meer op de slaapkamer geweest, leek me beter!

paw Maar dat ik morgenvroeg in dat mandje moet..dat staat mij helemaal niet aan. Ik hoor dat ik ook niets mag eten...nou is dat niet zo moeilijk momenteel. Bah..leuk is anders , ik wil niet weg van huis, ik heb ‘t hier goed. Ze zal me toch wel weer komen ophalen en niet daar laten?
Ik blijf heel braaf vandaag..wie weet hoef ik niet in dat vervoersmandje.

_voetje Volgens mij heeft Toutie pijn ...hij kauwt alsof hij kauwgom kauwt maar dan hoor ik zijn gebit langs elkaar schrapen. Gisteren vroeg ik waarom hij dat deed en of hij pijn had. Kort daarna trilde zijn hele koppie...ik heb hem daarna meteen pijnstilling gegeven om te zien of zijn gedrag veranderde. Heel de dag leek het beter te gaan maar eten is nog steeds niet zoals het was. Hij kruipt weg en verstopt zich ...ligt het liefste alleen als een zonderling. Hij komt ook niet meer bij mij om te knuffelen de laatste dagen. Dit kan zo niet. Ik heb gebeld met de DA en overleg gehad. Dit is niet alleen zijn oogje dat een beschadiging heeft. Ik wil dat zijn gebit nagekeken wordt en gebitsfoto’s gemaakt Indien nodig operatief ingrijpen bij een oorzaak. Hij zal dan onder narcose moeten. Tja ‘t is niet anders maar een dier met pijn laten lopen..dat kan ook niet. Hij MOET eten..we weten allemaal dat een kat moet blijven eten anders krijg je problemen met de organen.

Ik hoop op ‘t beste en dat mijn besluit goed is om hem na te laten kijken. Ik weet dat hij daar in goede handen is...ook al vind ik het altijd moeilijk om mijn kleine witte spookje daar achter te laten.
Morgen meer...
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

#katertje zatou’s avonturen 2020/ Toutie komt mandje niet uit .. 04 juni 2020 19:18 #26109

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Toutie komt mandje niet uit ..

paw Toutie ligt nog steeds in ‘t mandje, heel de dag al...komt nu helemaal zijn mandje niet meer uit!

paw Gaat mij echt aan mijn hart...de andere Persjes hebben al wat gegeten...

_voetje Alles staat klaar voor morgen, boekje van Zatou zit erbij en kan niet per ongeluk vergeten worden, er ligt een schone onderlegger in het vervoersmandje

_voetje Zo blij dat ik morgen duidelijkheid krijg en dit niet langer hoeft te duren...zo benieuwd of mijn gevoel goed zit en het inderdaad gebitsproblemen zijn.
Als dit maar stopt want dit is zielig ! Fijn dat we nog voor ‘t weekend ingepland zijn.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Discussie gesloten.

#katertje zatou’s avonturen 2020/ Toutie naar DA John 05 juni 2020 10:48 #26111

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Toutie (Zatou) naar DA John...

paw Oh kijk...daar staat dat vreselijke mandje, dat is vast voor mij..ja hoor ik zie dat mijn boekje eraan hangt waar vrouwtje en de DA alls is noteren zodra ik daar een bezoekje heb gebracht. Helemaal niet leuk dit...

paw Ik ruik wel dat vrouwtje de 2 kleine muisjes erin heeft gedaan zodat ik een luchtje van “hier thuis” mijn vertrouwde en veilige omgeving bij me heb. Dat is wel lief..maar toch ik blijf het een afzichtelijk kooitje vinden. Oh ik moet daar straks in....

_voetje Welnu...de weg was opgebroken en overbuurvrouw wees mij een snelle sluipweg. Toutie is al afgegeven aan de balie van de DA praktijk. We waren er keurig op tijd ..netjes zoals afgesproken tussen 09.15 uur en 09.30 uur. Alles gaat net even anders, Iedereen heeft een eigen aankomsttijd en afhaaltijd om opeenhoping van mensen te voorkomen.

Ik zal gebeld worden...Toutie was stilletjes ..ik heb tegen hem gepraat onderweg dat ik hem straks echt wel weer kom ophalen en niet zomaar daar achterlaat , dat het maar voor eventjes is en dat hij straks een verplicht dutje gaat doen en zodra zijn oogjes open gaan ...ik er dan weer ben om hem mee naar huis te nemen. Misschien dat ik nog even moet praten met de DA maar dat we dan samen weer in de auto naar huis rijden en hij vanavond weer veilig thuis is in zijn eigen vertrouwde omgeving.
Toch altijd wel spannend hoor...ik wacht nu op telefoon want DA John zou mij bellen zodra hij klaar is met Zatou!
Moet ik vandaag zelf ook nog naar de tandarts voor een controle maar dan zal ik toch hopelijk wel telefoon gehad hebben! Althans daar ga ik wel vanuit...

Discussie gesloten.

#katertje zatou’s avonturen 2020/ Toutie naar DA John 05 juni 2020 11:35 #26113

oh oh wat een gedoe weer he,
ja ik ken dat gevoel, altijd naar , maar ja soms is het echt even nodig !
en hopelijk komt er ook nog wat uit ,bedoel dat je dan misschien komt te weten , wat er scheelt .
nou sterkte maar weer tot vanmiddag denk ik?.
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

#katertje zatou’s avonturen 2020/ Wachten..wachten..Toutie naar DA John 05 juni 2020 11:51 #26115

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

En maar wachten , inmiddels is hier de wind flink aangetrokken en stortregent ‘t letterlijk. Waait zo hard dat de boomtoppen heen en weer zwaaien.

Gek he..ik voel me onrustig..ben niet in mijn “humpie” , Assistente zei dat ik voor de middag wel telefoon zou krijgen, John zou mij bellen...maar ik hoor nog niets. Pfff...ik weet ‘t niet. Als ‘t maar niet heel erg is, misschien heeft hij meer werk dan gedacht?
Vraag me af waarom ik me zo onbehaaglijk voel...heb ik anders niet zo....
Ik wil gewoon mijn “schouderhangende” witte Knuffelventje weer terug!

Wat velen niet weten is dat Toutie een “schouderhanger” is...oppakken vind hij vervelend maar zodra je hem als een baby’tje tegen je schouder aanhangt dan legt hij zijn voorpootjes over je schouder heen en kruipt hij met zijn koppie vleiend tegen je nekholte aan. Daar blijft hij dan heerlijk liggen!
Dit doet alleen Toutie..nooit eerder een kat gehad die dit deed. Heel apart!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Discussie gesloten.

#katertje zatou’s avonturen 2020/ Wachten..wachten..Toutie naar DA John 05 juni 2020 12:20 #26116

nou hij wil tenminste nog opgepakt worden zenzy loppt hard weg als ze ziet dat je haar pakken wil,
zij wil wil uit zichzelf naast je gaan zitten maar oppakken niet.
maaar misschien heeft dat ook mee te maken dat zij veel in de schuur of wat het dan ook was
gezeten hebben als klein kitten bij germien?
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena